Växeltjänst i molnet

Allt fler företag övergår helt till molnbaserade IT-system då det genererar i både ökad it-kapacitet och effektiviserar det interna arbetsflödet hos företag världen över. Vi vet att samma princip gäller telefonin och därför erbjuder vi på Uno marknadens mest avancerade växellösning i molnet. 

Slipp äga teknik med vår molnbaserade växellösning

Vår växellösning är helt molnbaserad. Ni behöver alltså inte äga er egen teknik för att den ska fungera. Vi ser till att all teknik, hårdvara, mjukvara, anslutningar, kapacitet, redundans och säkerhet hela tiden håller absolut toppklass så att ni själva slipper tänka på underhåll. Dessutom bestämmer ni helt vilka funktioner respektive användare ska ha så att ni alltid kan vara säkra på att tekniken uppfyller varje medarbetares behov. 

Ladda ner vår fullständiga tjänstebeskrivning här.

*

Öka och minska växeltjänsten efter behov

Den optimala uppsättningen av en växel är flexibel och kan anpassa sig och spegla företagets resa. Vi erbjuder generösa villkor som innebär att ni har frihet att förändra användare, tjänsteutbud, prisplaner med mera under er avtalstid, så att ni hela tiden har rätt uppsättning. Ni slipper alltså slutfakturor när någon användare slutar eller går på föräldraledighet, och ni betalar aldrig för något ni inte använder. Vår lösning är helt oslagbar för säsongsbaserade företag och projekt.

Enkel att använda och installera

Vår växellösning är en av de mest avancerade på marknaden och samtidigt otroligt enkel att använda och implementera. Redan från start får ni en av våra erfarna projektledare vid er sida som hjälper er med uppstart och utbildning så att ni får våra bästa tips och råd, med era kunders upplevelse i fokus. Med vår lösning kan ni välja en mobil anknytning, softphone och/eller bordstelefon; alla lösningar är lika användarvänliga. Vi ger också varje användare en videoinstruktion som del av utbildningen vilket gör det enkelt att komma igång. För er administratör blir vardagen mycket enklare då alla ändringar görs direkt via webben eller vår support. Dessutom får er ekonomiavdelning branschens snyggaste och tydligaste faktura.

En telefonväxel som fungerar med alla operatörer

Vi har gjort det enkelt för er och därför sett till att vår växellösning är helt operatörsoberoende vilket gör att ditt företag kan använda vilken mobiloperatör som helst tillsammans med vår växel. På så sätt kan ni behålla er befintliga operatör om ni exempelvis har bindningstider kvar, eller låta anställda som vill ha kvar en viss täckning ha en annan operatör, med en och samma växel. Dessutom har ni frihet att när som helst byta operatör utan att behöva bekymra er över att växeluppsättningen påverkas. Ni ringer alltid kostnadsfritt inom växeln oavsett operatör.

Telefonilösning utan bindningstid för användarna

Vi har inga bindningstider, varken på våra användarlicenser eller våra mobilabonnemang. Det innebär att ni kan minska antalet licenser eller abonnemang efter behov och aldrig betala för något ni inte använder (med reservation för att ni max kan minska era licenser till 70% av vad som står i erat avtal).

Bestäm hur ni vill uppfattas

Med rätt val av funktioner som välkomstmeddelanden, tonvalsmenyer, kösystem, svarsgrupper och schemalagda öppettider får ni rätt förutsättningar att bemöta alla som ringer på ett sätt som lyfter er som företag. Vill ni uppfattas som stora och globala eller snabba och lokala? 

Ge era kunder service i världsklass

Vi ger er rätt förutsättningar för att öka företagets NPS (Net promoter score). Genom att t.ex. låta era kunder skicka in supportärenden via valfri kanal där era handläggare kan hantera ärenden i ett och samma gränssnitt eller låta ett kundkort öppnas automatiskt vid inringning, förenklar ni inte bara för era medarbetare utan har alla förutsättningar som krävs för att kunna ge en riktigt god service. Vi hjälper er genom att integrera era andra IT-system. Läs mer om era möjligheter här.

Fast pris per användare och månad

När ni har oss som leverantör betalar ni alltid ett fast pris, per användare och månad, så att ni slipper oväntade kostnader och enbart betalar för det ni använder just nu. Ni får därmed en tydligare överblick över era kostnader och behöver inte riskera att spräcka er budget. Enkelt och effektivt!

​Uno = En lösning, ett nummer, en kontaktyta

Oavsett om du har en eller flera anknytningar har du ett och samma nummer. Ni ringer alltid varandra kostnadsfritt inom en och samma lösning och har bara en kontaktyta att hålla reda på för support. I alla anknytningsformer ingår följande:

  • Telefonbok för hela företaget
  • Kortnummer för internt bruk
  • Koppla samtal
  • Se linjestatus på kollegor
  • Hänvisningssystem
  • Logga in/ur svarsgrupper
  • Mina sidor på webben

Enkel eller avancerad svarsgrupp?

Beroende på vilken funktionalitet ni behöver för inkommande samtal finns det olika svarsgrupper att välja mellan.

Ni betalar en låg månadsavgift per svarsgrupp och det finns ingen begränsning i samtidigt inloggade agenter. Samtliga medarbetare får upp de svarsgrupper de blivit tilldelade och kan enkelt logga in och ut med valfri anknytning.