Molnväxelleverantören Uno Telefoni ändrar strategi och vill locka större företag upp till 500 anställda, genom mer specialanpassade växelkonfigurationer och ökade möjligheter för integration av tredjepartsapplikationer.

Fram tills idag har Uno Telefoni tagit stora marknadsandelar i SME-segmentet genom sina ledord enkelhet och service. I den framtida strategin kompletteras dessa ledord nu med specialist. Större och mer avancerade telefonikunder väljer allt mer att köpa sin telefonväxel i molnet, vilket ställer högre krav på växelleverantören. Uno Telefoni vill tillmötesgå dessa krav genom att satsa på specialkompetens och mer möjligheter för kundanpassning och integration.

- Konkurrensen bland molnväxlar har ökat och kunderna får det svårare att se skillnad på leverantörerna. Så gott som alla våra konkurrenter har valt att boxa ner sina tjänster i standardiserade paketeringar, medan vi väljer att öppna upp för fler funktioner och större valmöjligheter, säger Andreas Johnsson, VD på Uno Telefoni.

För mer information, kontakta: 
Andreas Johnsson VD, Uno Telefoni
08-120 100 01
andreas@unotelefoni.se