För att förändra öppettider i svarsgrupper / distributionsgrupper kan man använda schema-funktionen i växeln och för detta krävs det att man är schema-administratör (användaren ska vara med i en grupp som har schema-rättigheter under ”Användargrupper”) och har rättigheter att göra förändringar i företagets växel.

Surfa in på tele.unotelefoni.se och logga in med dina användaruppgifter. Gå därefter till ”Användarvy” och välj ”Scheman”. Här visas namn, nummer och grupptyp.

När man klickat på den grupp man vill administrera kommer vyn till höger upp (klicka på bilden för att göra den större) - det är här gör du inställningar för den specifika gruppen.

  • Om man vill stänga gruppen en specifik dag trycker man på lägg till, namnger händelsen och anger om den ska upprepas (går tex att använda för öppettiderna om man väljer per vecka.) 
  • Om den ska gälla mellan ett datumintervall fyller man i datumintervallet och från tiden och till tiden som den ska gälla.
  • Välj meddelande om det ska spelas ett och vad som ska hända i gruppen under perioden. Tryck därefter på spara för att förändringarna ska träda i kraft.

Har ni ändrade öppettider inför en högtid och inte vill ändra detta i schemat själv? Inga problem, använd högtidsformuläret så hjälper vi er!